08 december, 2011

Sjukstugan

Blaah, mår riktit rukut sådär passligt till V:s julfest på dagis. Nu får jag stanna hemma istället, och H hamnar skippa sin arbetsjulfest (som förstås är på samma dag och samma tid) för att fara till dagiset med V. De här senaste dagarna har bara varit en massa flyg och fläng runt stan. Inget hinner man sy, och det kliar i fingrarna. Har ju så många ideér som jag vill förverkliga!

Dessutom har jag en som är intresserad av min gamla maskin, men är jättehård på att pruta. Jag är stenhård och sänker inte priset mer. Han vill komma och provköra den ändå. Gud, int orkar jag ha nån här och springa som sen eventuellt ändå inte är beredd att betala det jag begär. Urk.

För att inte bara vara ett klagoinslag så ska jag berätta att Lieblinsstücke har fått in en massa härliga nya tyger som jag vill ha! Billig frakt har de dessutom. Det kliar i klik-klik-fingret också. Frågan är hur länge jag kan stå emot frestelsen.

Inga kommentarer: