17 april, 2013

Våriga klänningar

Fick en inspirations-kick och sydde upp två stycken klänningar i stretchfrotté. Tvillingarna A & L fick dem. De hade faktiskt nyss sin två-års dag. Så de här får räknas som försenade gåvor.
De här är mönsterprövningar med detsamma. Mönstret är eget, men har tidigare bara sytt upp till 80/86.
Dessa två är i storlek 92 (hoppas jag). Jag bytte tyget i fickorna, så nu kan flickorna samistella, fastän klännignarna ändå är totalt olika.
Gula tyget är taikametsä som Ompeluelämää-gruppen producerade och det röda blomtyget är köpt från Metsola. Båda är ritade av Leena Renko.
En av mina guddöttrar fyllde precis just 4 år. Jag sydde upp en underskjorta, eller ärmlös sommartopp i PaaPiis fina bambityg. Eller ja, jag sydde upp en underskjorta men den blev så onödigt tajt att jag sydde upp en större (precis likadan) som E ska få. Jag hoppas hon godkänner den. Den mindre får vår yngre flicka ta hand om.

Inga kommentarer: