09 november, 2013

Buzzar Vileda

Det här var en kampanj att se fram emot! För saken är ju den att fastän jag inte är förtjust i, eller ens en vän av städning, så är det ett nödvändigt ont som måste utföras med jämna mellanrum.
Och i och med testningen av trasorna, fick jag ju städat i hemmet lite liksom på köpet. Fick alltså en hel bunt med dukar för städning av olika ändamål. Och detta kom jag fram till:
Den jag blev mest förtjust i är den här gulorange trasan för fönstren. Smutset bara gled av glaset, inget gnugg behövdes. Något tvättämne innehåller trasan nog, i och med att det skummade lite då man skölde av trasan. Så i framtiden behövs säkert något fönstertvättmedel för samma effekt. Första känslan av trasan var att den är snäppet för stor, men efter en stund märkte jag det inte längre. Den här trasan funkar också väldigt bra på spegeln som är ordentligt klibbig av hårspray. Tips! Klipp ett jack i hörnet på duken, så kan man hänga upp trasan på tork.
Den lila duken till köket tycker jag är obehaglig att hantera då den är torr, eftersom den är gjord av det sedvanliga microfibermaterialet med ögglor, som fastnar i fingrarna. Som fuktig känns den inte lika obehaglig i handen. På ena sidan har trasan "gummiränder" och de här känns effektiva. Roligt att städa spisen då smutsen faktiskt bara glider undan. Plus i boken då trasan har en tvättlapp som man kan använda som upphängningsband. Nu hänger den fint på en spik i köksskåpet i väntan på nästa användning.
Den trasa som definitivt blivit mest använd är den blåa Universal-trasan som jag klippte itu eftersom jag tycke den var på tok för stor. Således fick också båda flickorna varsin städ-duk. Smarta jag! Ja, den här trasan är ypperlig till städning av  t.ex. barnmat- och juniorstolen. Flickorna testade också på skåp och lådor i sitt rum och tyckte det var roligt att få hjälpa till. Även på denna duk klippte jag ett jack i hörnet för upphängning.
Den tjocka svampliknande trasan till badrummet, känndes först alldeles jätteklumpig och tjock i handen. Svår att krama ur var den också då jag prövade tvätta lavouaren vid hjälpköket. Men då jag tog mig an kaklen på väggen i duschrummet och duschdörrarna, fick jag en aha!-upplevelse. Det fanns en mening med att trasan var så tjock, för här funkade den utmärkt! Betydligt lättare att städa med denna, än med en tunn trasa. Denna har, liksom köksduken en tvättlapp som kan användas som upphängningsband vilket definitvt är ett plus! Nu hänger trasan där brevid resten av städverktygen i badrummet.
Till sist har jag också fått pröva på Pad-duken som bl.a. kan användas till smarttelefoner, TV och touch-screens. Duken känns behaglig i handen och har en passlig storlek. Den är inte lika hal och slinkig som vanliga skärmtorkare. Duken tar effektivt bort damm. De enda touch-screens som vi har är våra smarttelefoner, och där funkar trasan bra. Precis som på de andra dukarna där duken inte sprättar, har jag klippt ett jack i hörnet för upphängning.

Vill du veta mer om att vara en Buzzador? Klicka här.

Inga kommentarer: