27 juli, 2014

Sheivare att Buzza om

Jag har fått ta del av kampanjen för Bic Soleil Bella rakhyvlen. Nu när har jag testat ett antal gånger sheivaren ska jag redogöra för er vad jag tycker om produkten.
Jag har varit en trogen kund av ett annat kännt märke, och alltid bara köpt dem. Inte ens tänkt tanken på att byta till en annan sort. Men nu har jag alltså testat Bic.

Det första jag lade märke till är skyddet över bladen. Väldigt bra! Dessa funkar ju jättebra att bara slänga ner i resväskan och inte behöva oroa sig för uppskurna fingrar då man letar efter sheivaren eller nåt annat.

Den stora fuktighetsremsan var en besvikelse. Den känns inte som om den fungerade något vidare.

Bladen är ställda i en annan vinkel än vad jag är van att hyvla med, så första gången kändes det riktigt konstig då handen inte kunde röra sig på samma sätt som vanligt. Men efter några gånger har man vants sig. De vita "grepp-delarna" kunde vara mer gummi-aktiga. Nu känns de aningen för plastiga och hala med intvålade fingrar.

Gelet som kom med hyvlarna var fräsch. Jag brukar undvika att köpa geler då de brukar ha så starka dofter, men den här funkade bra för mig!

Tyvärr tycker jag att sheivaren inte tar riktigt lika inpå huden som mitt vanliga märke gör. Detta resulterar i att hårstråna snabbare känns som ovälkommen stubb.

Så kommer jag att använda dessa i framtiden? Ja, jag tror att det här kommer att bli mina rese-hyvlar på grund av det smarta skyddet över rakbladen. Lätta att ta med och sen bara slänga bort!
Jag tog en bild av mina ben på vår gräsmatta. Då gräset inte är det enda som "växer som gräset" är det bra att ha en ny sheivare nära till hands. #bicsääret #bicsoleilbella #buzzador

Inga kommentarer: