15 april, 2012

Lång paus

i bloggandet, jag vet. Blä. Har varit bråttom och så kom ju påsken med allt vad det innebär och dit for en vecka sådärbara. Har haft lite ångest då jag inte hunnit sy just något. Men idag tog jag tag i saken och fixade lite grejs.

 Ett par leggings till K. Allt tyg är återanvänt från loppispaitor som fått komma med mig hem.
Det grönvit-randiga tyget var en lacoste topp. H tycker det liknar gardinstyg. Jag kunde ju ha klippt så att lacoste krokodilen sku ha fått sitta på ena mudden, men kom inte att tänkta på det förräns jag sytt fast buntarna, så det får vara. Det brokiga tyget är Nansos.
Leggingsen blev lite onödigt tajta till vår korvbenta tjej, men får ju sätta dem vidare ifall de känns för smala. Höll på att glömma namnlappen, så den fick komma vid midjeresåren.

Likadana byxor sydde jag upp före påsken till en liten kille K. Sydde upp i storlek 68 fast han är nyfödd. Brås han på sin far, är byxorna snart passliga på lillkillen =) Hilcos töff-töff trikå.
 Här fäste jag namnlappen i bunten.

  
Surrade också ikväll ihop ett par caprileggingsar till V. Tyget bytte jag till mig på syjuntans tygbytarkväll. Detta var en stuvbit som just och just räckte till caprin.
 
Tvillingnålade bunten med vit tråd för att skapa kontrast. De här blev jättebra! Ska se om jag får en provbild senare.
Förra onsdagen hade jag overlocken med till syjuntan och sydde ihop denna tunika. Mönstret är det samma som tidigare (för att det är så lätt och bra, går att amma ur den). Tänkte vara lat och inte alls fålla upp i helman, men overlock-kanten rullar uppåt i användning..
..så jag fållade upp och drog ett varv med tvillingnålen här med. Tyget är från Eurokangas och har en riktigt fin och varm gul ton.



Inga kommentarer: