27 mars, 2012

Paitor

Fick ikväll klart mina halvfärdiga syprojekt.
Blev en T-shirt med raglanärmar till V i Gekkos fina blåa blomtyg.
Namnlappen fäste jag den här gången i nacken
  
Använde ceriserosa sytråd vid fållningen nere på skjortan för att skapa lite kontrast.
T-shirt till V och långärmad paita till mig.
   Också här fäste jag namntaggen i nacken.

Det randiga tyget hittade jag på Jupiter återvinningscentral för 2 euro.

Skulle också lägga till några bilder på lite tygfynd från SPR, men uppkopplingen krånglar. Så får ta det en annan gång.

Var idag en sväng till Marimekko och kikade i deras stuvbitslåda (värd att gräva igenom!) och hittade flera bitar jag kunde tänka mig ta med mig hem. Blev visserligen bara två bomullstyger och så en fin-fin bit av vaxtyg som jag overlockade kanterna på och nu har på köksbordet som vaxduk! Tänkte visa er en bild på detta också, men då sa kameran att batteriet ska bytas. Så vi tar även det lite senare.

Inga kommentarer: