18 mars, 2012

surr surr

Nu har jag hunnit avsluta en del syprojekt som luggit halvfärdiga en tid.

En turkos amningspaita till natten med fickor för amningsskydd, i samma modell som denna. Den vita resåren töjde för mycket och resultatet blev vågiga och onödigt lösa ärmhålor. Ska se om jag orkar sprätta och göra om.
En haklapp av vår gamla bordsduk i vax. Fotot tog jag tydligen innan jag sytt fast tarrabanden.
Testade lite Pfaffens skrivkonst, helt fint namnband blev det.
Så sydde jag upp en T-shirt till V. Hon valde själv färgen på resåren, och den passar perfekt!
Lappen fäste jag vid ärmen.
På min vårjacka gjorde jag lite finjusteringar. Tillade muddar vid ärmarna, eftersom de var så breda och kanske lite korta förut.
Sydde också i ett gummiband vid ryggen så jag skulle få in det lite onödigt vida tyget.

 Resultatet blev much better!

Inga kommentarer: