10 mars, 2012

Hänt på syfronten

Tja, så fasligt mycket har det ju faktiskt inte hänt ännu. Men några bildbevis finns nog.
Här är alltså de jag hängselbyxor jag knåpat med en tid. Byxorna blev extremt breda, något konstigt var det nog med mönstret.
Till och med för vår knubbis-K var de rejält breda. Först löste jag problemet med att sätta några knäppen på sidorna. Men det blev lite fånigt och se ut. Till sist tog jag bara helt enkelt och klippte sidorna rakt av med overlocken.

Då blev de strax mycket bättre!
  
Igelkott-svamp stretcchfrottét är köpt från Kestovaippakauppa. 

Några dregellappar har jag också hunnit sy.

Och sist men absolut inte minst: Tadaa! Första bodyn! Den lyckades bra, som tur är för den ska vi ha på K:s halvårs fotografering.
Tyget är köpt från Lieblingsstücke, om jag inte missminner mig.
 Mönstret till bodyn är från Ottobre 1/2012.

Inga kommentarer: