13 mars, 2012

En del av loppisfynden

Här kommer ett litet sammandrag över mina loppisfynd från den senaste tiden. Har ännu en påse som jag inte hunnit dokumentera.

Först lite plåt och några fina dukar. Fick också en liten nostalgitripp då jag hittade  tupperwares plastunderlägg för barn. På en likadan sådan bakade vi alltid pepparkakor som små!

Gott och blandat från en del loppisar i Kokkola. Det orange påslakanet och "lapptäcks"-påslakanet samt läderplånboken och runda skålarna (sarvis och LM Pori) fick jag sammanlagt för 3€. Kenia kaffeburken har ännu bönorna i sig, och sitter så fint på min hylla i köket.
 Närbild på det förtjusande retro påslakanet!

Lite emaljkoppar slank också ner i tygkassen.

Några skatter tog jag med mig från Gammelfammos vind också.

På Adam och Ewa i Vasa bongade jag denna fina bikupa till kökslampa.
 
 
Och dessa två härligheter hittade jag på Agatha i Kokkola! Var lite snål då jag såg dem första dagen, provsatte några gånger men beslöt att jag inte behöver dessa. Men de lämnade inte mig ifred i tankarna så jag var tvungen att åka tillbaka och provsitta dem lite till. Och förälskelsen var ett faktum. Följaktligen fick dessa två fina Ilmari Tapiovaaras Fanett stolar packas in i Forden och följa med mig hem!

På sysidan är det lugnt. Har långaväga gäster den här veckan så lär inte bli så mycket gjort nu heller. Kanske jag hinner sy lite på syjuntan imorgon om jag smiter iväg nån timme.

Inga kommentarer: