03 juni, 2012

syLAN, våren 2012

Nu var helgens syLAN i Vasa över. Härligt att få sätta sig ner med likasinnade, vara kreativ och sy tillsammans med resten av gänget i ett helt dygn. Frukosten på 1r + kök var dessutom pricken över i:et, och definitivt ett ställe att återkomma till. Hox! Alla mammor, man slipper in till cafeét också med vagn!

Men så till bildbevisen:
Sorry, ser nu att alla bilder är lite grumliga, kollade inställningarna på kameran (V har ju börjat fota med den också, och hon trycker lite hur som helst på knapparna) men allting ser bra ut. Kom på att ta en titt på linsen. Hmmm... ett stort fingeravtryck rakt på linsen....förklarar ju saken.
Tjejerna in action
Min syhörna
"Utsällningsbordet" svämmade strax över.
Den här härliga puffärmade paitan sydde jag till V. Mönstret är ur OB 3/2012 och heter Hoops. Paitan är inte sned fastän den ser ut så på bilden. Tyget är beställt från tyskland.
En provbild. V godkände paitan direkt.

Sydde också upp en lippislätsä med mönster härifrån. Bilden vägrar svänga av nån anledning.
 
Skall ta in gummibandet i nacken. Är lite onödigt lös på henne.

Och så till sommarklänningen Kerttu från OB 5/2009. Tygen från loppis (påslakan och gardin i sina tidigare liv). Den här blev riktigt fin, är mycket nöjd. Men attan vilken jobb det var! En hel jäkla massa småpåtas, och det tog nästan halva syLAN att sy upp den.
Så. Vi får hoppas att V också använder den. Hon har inte ännu viljat pröva den.
Och sist men inte minst (och egentligen det första och största jag sydde), dessa härliga äppelgardinerna till köket. Riktigt fina sommargardiner man blir glad av att se på!
 

Mys.

2 kommentarer:

Lena sa...

Oj va härliga bilder!

Och äppelgardinerna... sen om du nångång tröttnar på dem, sälj dem åt mig då ;)

Simone sa...

Ja, vi verkar ju nog ha samma smak vad gäller tyger! =) Tror knappast jag tröttnar i första taget på gardinerna, men lovar att minnas dig ifall jag sen vill bli av med dem =)