28 maj, 2012

Mera tuuning

Har nångång för länge sedan köpt klänningen på loppis eftersom jag tycker kjoldelen är så fin. Men jag passar inte i toppar som har en rak klippning, där man alltså ska ha bh:n utan axelband. Klänningen har således marinerat i skåpet tills nu.

Tog en gammal svart topp som jag inte längre använde, klippte av den och sydde ihop med nedredelen av klänningen.
Voila! En skön sommarklänning som man kan använda med vanliga bh:n. Det svarta är av olika nyanser. Men sådant bryr ju jag mig sällan om. Eventuellt syr jag något brett band över skarven. Om jag orkar.

Kikade annars idag in i en fin liten butik i byn. Lena har en massa fina saker där. Bl.a. handgjorda grejs, färgglada förpackningsmaterial och washitape (som jag föll pladask för). Så ifall ni har vägarna förbi Nedervetil är det definitivt värt ett besök. Då kan ni dessutom slå två flugor i en smäll och också besöka Maris handarbets- affär som bara ligger tvärs över vägen. 
En tråkig kökshylla..
kan förvandlas till en sådan glad hylla med hjälp av washitape.
Och åter en gång förvandlas! Denna rödrutiga blev den jag valde att använda till kökets hyllor. Såå fiint, tycker jag! (Lyckades inte riktigt få wow-effekten på bild. Men live är dessa super!)
Och den gulprickiga får pigga upp i tygskåpet (utifall att det nu sku behövas). Och nej, mitt tyglager har inte minskat. Resten ligger ännu i sopsäckarna.

Nu måste jag sist och slutligen ännu säga att jag är så FASIKENS glad! Vi ska fixa en syjunta här i byn. Wohoo! Det är ju just precis det jag behöver!

2 kommentarer:

Fru Fingerborg sa...

En syjunta är precis vad du behöver, det blev lite tomt då du lämnade vår! Men vi ses i helgen!

Simone sa...

Vad snälla ord du säger =) Ni har nog varit i tankarna mer än en och två gånger!! Kan knappt vänta till helgen!