18 maj, 2012

Blommigt och svampigt

Har haft ett par byxor uppklippta till V i flera veckor nu, som hon alltjämnt frågar när de blir klara. För några dagar sedan fick jag ändan ur vagnen och fixade blombyxorna.

Nu har då båda syskonen byxor av detta tyg. Har tydligen inte hoxat ta provbilder av dessa, men de är av samma fungerande och välprövda saimi-mönster som många tidigare.
Denna tygbit fick jag som avskedsgåva av en syjuntis och sydde en skruttpipo till mig.
Men i morse tog V tag i den och deklarerade att den var hennes. Så nu är den hennes. Lika bra så, för färgen var inte riktigt rätt för mig.
 
Har länge haft tankar på att sy trosor till V. De som finns i butiken, sitter ofta så dåligt på henne. Så nu har jag testat. Version 1, de ljusgröna trosorna är gjorda med ett hipster-mönster i storlek 110 från Ottobre. Helt ok, men justeringar bör göras. Testversion 2, pingvinerna (tyget är förövrigt en restbit jag nappat av en syjuntis), börjar närma sig rätt form, men lyckades på något vänster missa med gummibandet kring benen och drog dem alltför spända. Mönstret ska ännu modifieras lite, men snart har vi nog framvaskat det ultimata trosmönstret till V.

Inga kommentarer: