27 mars, 2013

Inget mönster för mig

Onion 2035 det vill säga. Funkade inte alls för mig. Köpte det populära mönstret från Fjolner. Ritade ut mönstret i storlek M. Borde kanske ha ritat ut en storlek mindre. För det här gick verkligen inte som i strömsö. Nu har butterheten lagt sig såtillvida att jag klarar av att blogga om det här.

 
Ärmarna kapade jag av, ville inte ha långa ärmar. Så kapade jag dem lite till. Då såg det ut såhär. 



Urk. Så tog jag bort ärmarna helt och hållet. Men tunikan satt inte alls som den skulle. Usch. Alla som testat mönstret har bara gett bra feedback, och jag blev så sur på att den inte alls var bra på mig. I min frustration klippte jag övredelen bara rakt av. Slopade den gamla. Roffade åt mig svart jersey och klippte upp en ny, totalt annorlunda övredel till tunikan.

Jag ville ha en hög krage, men jerseyt räckte bara till en ca 5cm hög krage. Förstås.
Jag sydde in en ficka. Men det blev sned. Förstås.
Så jag sydde in en annan ficka, på en annan höjd. För att få en lapp-lise effekt. 
Och, ja. Nu går den att använda. Men inte blev det en onion 2035 inte.

Blev så sur på mönstret så jag packade ihop den och sålde den vidare strax. Har ännu ett annat mönster från Onion som jag hoppas kommer att sitta betydligt bättre. Frågan är bara när jag kommer att hinna pröva det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan....klippte du ut mönstret eller ritade du av det? Om du har det kvar med de större storlekarna är jag intresserad av att köpa ditt mönster. Onion 2035. Hör av dig till min FB...eller ring 0706036078.Tack. Margret Ingerwald