15 januari, 2014

inspirationens makt

Såg nåttag en bild på en fin rödvit kjol som någon sytt upp. Inget konstigt med det. Några veckor senare surfade jag runt på Marimekkos hemsida och fastnade för Sanna Annukkas tyg Raanu.
Plötsligt fick jag jätteinspiration då jag såg det här tyget och så mindes jag den där rödvita kjolen jag tidigare kikat på.
Eller mindes, kanske inte är rätt ord. För enda jag mindes var att den hade sneda fickor och bältessnoddar. Och att den var rödvit.
Men jag fick en så stark vision och inspiration att jag inte kunde låta bli att följa den. Passligt råkade vi ha sylan, så jag fick arbeta med kjolen från början till slut utan onödiga avbrott.
Först skrev jag upp några mått och konsulterade de andra syjuntisarna med funderingar kring hur kjolen smartast skulle fixas. Efter en testversion ur ett gammalt lakan, sydde jag upp den här.
Och den blev så superbra att jag är helt förbluffad. Den här gillar jag otroligt mycket!

Vill du se inspirationskällan? Klick!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vau! Du har en vacker kjol och tyg.

Simone sa...

Tack!