07 januari, 2014

Julklappar

Nu har vi packat ner allt julpynt för i år och satt upp nya gardiner i fönstren. Det märks att vi bor på ett nytt större ställe, då vi inte har tillräckligt med gardiner eller de gardiner vi har inte passar. Får väl börja ha ögonen öppna för nya gardiner, både vanliga och juliga.
Och för att ännu lite tangera julen så visar jag upp här de hemsydda gåvor som delades ut under julen. En babyfilt i dubbelsidig trikå och fyrvikt kantning i tunn skogsgrön interlock. Den här ska bli till släktens följande baby som torde anlända på våren.
Svärmor önskade ett fodral till sin telefon. Det härligt fräscha handtryckta blåa ekorr-tyget köpte jag på julmarknad i Kokkola (Tullipakkahuone). Har tänkt sy upp ett fodral till min telefon också i samma tyg. Sen nån gång när jag hinner.
Och julens höjdpunkt blev definitivt dessa ärtpåsar som är sydda utav restbitar. Jag sydde allt som allt 30 st och flera barn i närkretsen fick således ärtpåsar i julklapp.

Hos oss har det gått flera kvällar då både pappa och flickor underhållit sig med att dels (försöka) jonglera, balansera, stapla torn och kasta påsarna till varann. Mycket lyckade ärtpåsar på min ära!

Inga kommentarer: