01 december, 2011

Julfabriken

  Nu har jag äntligen fått avslutat flera projekt som bara egentligen väntat på finishen (dvs att klippa av trådarna och sätta fast namnbanden). Tyget till den rödvita klänningen till K fyndade jag på tygloppiset, hade väl varit ett lakan tidigare. Jag tänkte jag skulle pröva på att göra en klänning och ritade av ett mönster från en velourklänning med ärmar och dragkedja bak. Ville dock varken ha dragkedja eller ärmar, så jag fick börja freestyla lite. Blev nog en hel massa tankeverksamhet för att få det här att lyckas, men med hjälp av tutorials på nätet och tips via ompeluelämää (som är en sluten grupp på facebook) fixade jag detta! 

Vet inte varför bilden vägrar svänga sig rätt väg?!
 Baksidan med mitt improviserade knäppställe.
 Knäppen fattas ännu. Eller har nog knäppen och tång, men den vita plastdelen som behövs till fastsättning fattas ännu. Men den är nog ren påväg med posten (kliketi-klick i en nätbutik). Nedan visas den färdiga elefant-tunikan som jag hade på mig tidigare på bild. Ser ju inte ut som mycket när den ligger på golvet, men den blev riktigt bra.

Och närbild på mitt nuvarande namnband (som fick hamna på fickan den här gången). Oj, vad jag väntar på mina nya namnband.

Fick också fixat lite julklappar till V, pyjamas nummer 1


 och pyjamas nr 2
Är helnöjd. Ser nu att den blåa pyjamasen kanske är lite pojkig. Men strunt i det, det är ju vår flicka också. En riktit pojkflicka då det gäller kläder.

Inga kommentarer: