23 februari, 2012

Lådan

Tadaa! Denna fuling köpte jag hem förra veckan.

Ingen manual fanns med, så får väl ta och försöka testa mig fram. Har inte hunnit provköra den ännu. Gumman som sålde denna lovade dock att den fungerar, hon hade bara fått en ny till julklapp så nu skulle denhär bort.
Har ju iofs inget behov av en till symaskin. Men jag kunde inte motstå den här gula skönheten. Så är det ju bra att ha en extra ifall pfaffen får fnatt. Berninan fick jag ju som sagt såld och är nu lyckligt hos sin nya ägare.
På syfronten försöker jag knåpa ihop ett par hängselbyxor till K, men mönstret är från frusitalet så måste lite improvisera. På syjuntan fick jag ivarjefall sytt dessa lappar att torka munnen med på flickorna efter maten. Måste hitta på en passande benämning på dessa. Lapparna var rolga att sy. Man fick bort en massa restbitar och snabbt gick de att göra. Mera sånt!

Inga kommentarer: