10 februari, 2012

Perjantai on toivoa täynnä

Jag tror att vi kommer att besöka Vasas loppisar varenda fredag framöver. Det fanns massor fina saker ta hem idag. Eller kanske främst massor av tyg! Jag är nästan lite generad över mitt byte, två stora kassar fick jag ihop till idag. Värsta kassi-alman. Och inte ens en tjugge betalade jag för hela alltihopa.

Hela översta raden är stumt bomull, stora bitar. Dom längst till höger är påslakan. Nere till vänster finns något konstigt vitt stretchande tyg (som kom med i en påsa) som jag inte vet överhuvudtaget vad det är. Sen mörkblå och grå-svart-vit-randig jersey.
Nere till höger finns några meter härlig babycord i mörkblått, också det blommiga är babycord. Längst ner framme är en virkad filt till V:s dockor och under den tre stycken dynvar.
Dynvaret längst till höger är helt ljuvligt mjukt, kanske linne? eller bomull. Gammal, god kvalitet verkar det iallafall vara. Ska ta och konsultera mina syjuntisar angående materialet.
Och så lite billiga leksaker. Den rosa my little ponyn är äkta från 1985, men den har tappat svansen på vägen. Den vita är också äkta, men gjord 2002.
 Detta är förövrigt världens bästa uppfinning då man vill i lugn och ro gå runt loppisarna och fynda. Fyll muggen med morotsbitar, russin, vindruvor, flingor eller vad du nu råkar ha/ditt barn vill äta. Ge burken till barnet, börja fynda i hyllorna. Barnet underhåller sig självt så länge det finns något gott att gräva ur muggen. Eller V gör det iallafall. Idag fanns där russin blandat med elovena-puffsar. Tror dessa heter munchkin, eller nåt liknande, har kastat bort paketet.
 K har vuxit sig så här stor. Nu är inte Mustikka-byxorna så där överdrivet stora längre.
Och mitt stora syprojekt går framåt. På förra syjuntan klippte jag upp alla bitar i yttertyg och foder till min rock. Nu har jag sytt upp fodret. Hoppas på att hinna sy yttertyget ikväll. Sen blir det nog en annan femma att få dem att passa ihop.

Inga kommentarer: