20 oktober, 2012

kalas

Vår äldsta dotter har fyllt fyra år och det firas med kalas och kaffe hela helgen. Idag hade vi barnkalas med gäster ända från vasa! Festen lyckades över förväntningarna och det var roligt att se hur bra barnen kom överens och hittade på lekar. Modellera var riktigt pop.
Fina fyraåringar och en liten ettåring.
På kvällen hann jag sy lite.
Fixade muddarna på ett par stretchfrotté byxor till K. Storlek 80. Nu ska vi hoppas att jag börjar få mönstret klart justerat och att byxorna sitter som jag vill. Stretchfrottén är en stuvbit jag bytt till mig av en syjunttis för länge sedan.
Den här bilden vill inte svänga sig rätt väg, men här har jag sytt upp en nattis till V, ca storlek 110. Materialet är härligt mjuk bambuneulos från Sampsukka. Materialet är skönt och tungt, inte alls onödigt slattrigt. Lätt gick det att sy  i det också.

Inga kommentarer: