24 februari, 2013

Pirater och äventyr

Det här ljuvligt mjuka velouret har fått marinera en stund i tyghyllan. Men idag har jag satt saxen i tyget och trollat fram ett par finfina mjukisbyxor till V.

Färgerna på tyget är fräscha och motivet fräsigt. Ett riktigt piratäventyr.
Mönstret är det gamla fungerande Saimi-mönstret, nu i storlek 110 på bredden och 116 på längden.
Färgen på mudden är perfekt, och jag gillar otroligt mycket den här nyansen på orange. Alltså kolla in färgen!! Mudden köpte jag i samband med beställningen från Ainola, som jag nämnde i förra inlägget.

Till sist ännu en provbild. V tyckte genast om byxorna och de ska självklart på imorgon till dagis.

PS. På tal om Ainola har jag snart sytt klart en uppsättning plagg som blir riktigt superfina, av deras härlig stretchfrotté.

Inga kommentarer: