20 februari, 2013

vinter och sommar

Fick äran att bli Gudmor till en bedårande liten flicka C i helgen. Till henne hade jag redan en god stund på förhand sytt upp ett par tossor och vantar att ha ute i vagnen då hon sover. De är riktigt vintervarma då fodret är merinoull, mellan finns ett lager fleece och överst ett fint klövertyg i velour.
Modellen till tossorna är mallade efter några gamla tossor vi har använt till K. Vantarna ritade jag ut på högt.
Nu har det ju äntligen börjat bli lite längre dagar och solljuset känns mer än välkommet. Jag hängde upp en fin bit tyg på väggen i väntan på våren. Trycket på tyget kanske ter sig lite höstigt, men de härligt glada och starka färgerna passar bra in nu på vårvintern. Dessutom piggar väggboningen fint upp min syhörna.
När vi nu tänker i årstider, så är ju sommaren snart här igen (härligt!) och jag har en massa ideér om vilka olika sommarplagg jag skulle vilja hinna sy upp. Vad jag sist och slutligen kommer att hinna med är en annan femma. Men dessa capribyxor (eller kanske de heter high-water byxor?) var nu första sommarplagget för den här säsongen. 
 
Byxorna är av samma underbart mjuka trikåtyg som t-shirten till V. De blev lite onödigt låga i midjan, men blir antagligen en succé i sommar trots det.

Inga kommentarer: