27 augusti, 2013

fint till väggen

Nånstans i nån blogg såg jag att Marimekkos Kulkue-tyg hade hängts upp som en tavla. Nån tid senare hittade jag mig själv i Marimekko-butiken frågande efter tyget så jag kunde få se det live.
Just då var det slut men ägaren beställde in lite mer eftersom det tydligen är ett tyg som "alltid går åt". En tid senare fick jag sms om att tyget kommit. Gick och kikade. Strosade runt på stan några timmar. Gick in till Marimekko igen och kom ut med tygbiten i kassen. H fick således i uppdrag att snickra ihop en ram enligt givna mått. Sen var det bara att stryka tyget och nita fast det.
Och nu har vi en mäktig tygtavla som heter duga! Den här blir man glad av att se på.
Här får man en lite bättre uppfattning om storleken på tavlan. Bara renoveringen är över ska vi leta fram en paradplats för tavlan med en väggfärg som gör tavlan rätt.

Inga kommentarer: