16 augusti, 2013

Möbel-tuuning

Vi har ett lundia-hyllsystem som följt med mig från mitt barndomshem. Ni vet de här fula men hållbara träfärgade hyllorna. Jag var påväg att göra mig av med hela högen och speciellt ett jättefult lundia skåp som vi nåttag använt som tv-bord.
Hade tagit en (!) bild på det fula skåpet i orginalfärg och skick, men lyckades radera just precis den bilden från datorn. Nå ni kan föreställa er skåpet i samma träfärg som plankorna på övre bilden och med fula runda träknoppar till handtag.
Jag fick till all lycka en vision av ett knallrosa skåp till flickorna. Och tänkte att det åtminstone lönar sig att testa och se om det blir till något. Först grundmålades skåpet.
Och sen smätte jag på den knallrosa färgen i 3-4 lager.
Sist men inte minst letade jag på säkert 5 olika ställen innan jag hittade handtag jag ville ha. Vita plasthandtag med trattform. Gårr-lyckat!

Och resten av lundia-hyllan får faktiskt också stanna kvar hos oss. De ska bli förvaring i förrådet.

Inga kommentarer: