28 augusti, 2013

mössor

Jag är ju som känt en liten frusiprupp som jämt har kallt. Vill gärna ha det varmt åtminstone om fötterna (yllesockor) och axlarna (stor kofta eller halsduk). Snart blir det även dags att gräva fram mössorna ur gömmorna. Men mina gamla mössor har varit i så hård användning att jag kände att det var dags för en liten uppdatering på den fronten.

Den här pipon är i enkel trikå. Mönstret är eget, lite pös bakpå. Men den är lite för spänd för mig. Jag vill att mina mössor ska vara lösa. Får annars lätt huvudvärk. Så den här kommer jag inte att använda. Kanske jag säljer den. Kanske jag ger den till flickorna då de blir lite större.
Ritade alltså ett nytt mönster. Den här är av enkelt stretchfrotté (från EK:s stuvbitar). Satte in en dubbelvikt kant. Och den här är SUPERSKÖN! Passar dessutom mitt huvud betydligt bättre då den är lös och pösig runtom. Sådana här blir det definitivt fler av.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Superfint med klövertyget!

Unknown sa...

Ihania myssyjä oot tehnyt :)

Simone sa...

Ja pikaisia surauttaa =) Kanske klöverpipon passa dig, Lena?