18 september, 2013

kamelfärg på byxorna

Skrev ett tidigare inlägg där jag berättade om hur jag blivit inspirerad av ett par pösbyxor i Me&I kollektionen. Mönstret jag sen ritade hemma, började närmast likna ett par ridbyxor.
Så jag justerade mönstret något, klippte ut den ljuvliga kamelfärgade velouren (från Kestovaippakauppa, suverän kvalitet), och sydde upp dessa finfina pösbyxor. Den brun-vitrandiga mudden är från Majapuu om inte jag missminner mig.
Nu börjar mönstret mer likna det jag var ute efter! Synd att bilderna förvränger färgen på tyget. För det är jättefint live.

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh de ser supermysiga ut! Längtar efter lite veloursömnad! =)

Simone sa...

Tack! Ja de är faktiskt supermysiga och mjuka =)Velour är alltid bra till hösten och vintern.

Maria sa...

Underbara höstliga velourbyxor! :)