16 mars, 2014

Dagisfoto

Flickorna hade dagisfoto för en tid sen. Många föräldrar tycks sätta mycket tid till uppiffning av barnen just dessa dagar, bl.a. med kläder som de annars inte har. Varför förstår jag inte. Jag gillar då barnen ser ut, och går i såna kläder de annars också använder.

Men till K fixade jag faktiskt en t-shirt helt med tanke på fotograferingen. Eftersom jag tyckte hon inte hade nån annan fin T-shirt att ha på sig. Köh. Tyget är förövrigt från Metsola.
 
På kvällen frågade jag K vad fotografen sade, och ifall K skrattade. "Nä", svarade hon. "Jag var såhär", och visade upp en trevligt butter min där hon biter på läppen. Och ja minsann. Två-åringen visste nog vad hon talade om för varendaste bildvariation som fanns att välja på, hade hon just precis den minen. Även på gruppfotot. Vår lilla puss-gurka.


Inga kommentarer: