17 mars, 2014

Svart klänning

Jag har en favoritklänning i grått som jag köpt för många år sedan. Jag tror det var en amningsklänning från början. För nåt år sen (?) klippte jag bort övredelen och sydde i en ny, och vips hade jag framställt favvoklänning nr1.
 
Jag har länge haft svart klänning på to-do-listan eftersom jag ofta använder färgglada strumpisar som kanske behöver lite enfärgad motvikt. Jag ritade av mönstret på favoritklänningen och letade i tygskåpet efter material.
Och hittade en passlig bit svart viskos, som faller fint.
Övre delen är fodrad med svart jersey som inte töjer lika mycket för att ge mer stadga till klänningen. Och vid helman sydde jag in en härlig frilla.

I ryggen har jag sytt en tamp (heter det så?) och två knappar, efter fotografering. Den här kommer definitivt också att bli en av mina favoritklänningar.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Voi että on tosi nätti :)

Liisan kotona sa...

Nätti on niin kuin kantajansakin :)

Simone sa...

Kiitos tytöt =) Olen kyllä tyytyväinen lopputulokseen!