20 april, 2012

Provbilderna

på byxorna in action.

Satte tydligen (det sista av) något sekunda-gummiband i midjan på K: s leggings för det är redan helt uttänjt. Men med tanke på att benen blev så smala nedtill så kommer dessa knappast att rymmas på flickan så länge till.
V:s caprileggings sitter jättebra, och är sköna och tunna. Riktigt passligt till sommaren med andra ord.
De blev med ens favoriter för V. Provbilderna är nu vad de är, inte alltid så lätt att få en 3-åring att hållas stilla.
Tyckte att den gula tunikan jag sydde till mig tidigare behövde något mer. Så jag sydde in ett brunt snöre (joustokanttinauha) strax under bysten, och voila´, Much better.
Snöret fortsätter på runt hela tunikan.
På syjuntan i onsdags sydde jag upp två haklappar i Br PUL-tyg och är mer än nöjd! De for direkt i användning och funkar fantastiskt bra. Ska nog göra flera sådana. Tygbitarna grävde jag ur en syjunttis skattkammarlåda.

Jag frågade mina syjuntesystrar om ideér på vad man enkelt kan fixa till dagistanter som tack-gåva (i och med att V slutar på dagiset efter nästa vecka) och fick flera bra förslag. Fastnade för en finfin idé som jag igårkväll pynjade med. Ska visa här bara jag fått fastsytt de sista detaljerna.


Var tidigare i veckan på K:s 7 månaders rådgivning: 8300g 69cm.

Inga kommentarer: