10 december, 2012

byxor med applikation

V är i desperat behov av byxor. Själv beställde hon ett par med fickor. Har redan en längre tid tänkt pröva High-Jump (OB 4/2011) mönstret, eftersom det har lite roliga fickor. Jag har också velat testa på applicering en längre tid, och nu fick jag äntligen ändan ur vagnen. Två flugor i en smäll, med andra ord.

Byxan är av velour, fickorna i randigt jersey.
Ritade i storlek 104 på bredden och förlängde buntarna. Jag satte in gummiband både i bunten och i midjeresåren så byxorna ska sitta bättre.


Björnen och igelkotten är urklippta från ett annat velourtyg och applicerade på bunten. När jag sydde fast igelkotten lyckades jag glömma att använda stödtyget som går att rivas bort, men slutresultatet är ändå riktigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Färg & Form!