17 december, 2012

leveranser

Fick häromdagen några finfina leveranser.
 En låda tyger från Lieblingsstücke. Och en låda coverlock från Karnaluks.
Dessa tyger har fått landa hos oss. Riktigt härliga tyger måste jag säga. Är speciellt överraskad över hur härligt Pirat-velouret är! Kolla pennan, som måttreferens. Alltså raportten är otroligt maffig. Tyget är dessutom härligt mjukt. Nu återstår bara ångesten över vad man ska idas klippa till av detta underbara tyg.
Har inte hunnit bekanta mig desto mer med Janome coverpron ännu. Men lite hann jag testa på denna tunika. Ser nog ut som att vårt samarbete med coverpron kommer att bli långvarig. Har inte ännu haft möjlighet att testa nauhankääntäjän, det ser jag riktigt fram emot. Och hoppas att vi kommer lika bra överens då. Mönstret till tunikan heter wild rose (om jag minns rätt) från Ottobre, som jag modifierat. Och denna gillar jag. Ska nog göra flera versioner. Med lite mer rynkningar där fram och andra små justeringar.

Inga kommentarer: