12 januari, 2013

stjärnigt värre

V kollade igenom en tyghög jag hade framme och ville ha en paita av ett turkost stjärntyg. Jag föreslog en massa olika kombinationer, men hon ville ha en paita med samma tyg på ärmarna, så en sån blev det.
Fick öva mig lite mer på coverpron, och samarbetet verkar flyta på rätt så bra. Här testade jag också att sy effektsöm i raglansömmen, på framsidan av paitan.
  
Lillasyster fick också ett par byxor med en applicerad regnbåge på. Byxorna ska senare få en body av tyget som regnbågen hör till. Fick idag ett bodymönster av min syjuntevän och hoppas nu få klart sydd bodyn inom den närmaste tiden.
Byxorna har limegrön jersey i muddarna, som nappar upp den gröna färgen i regnbågen.


Till sist ännu provbilder. Dålig kvalitet på redigeringen, ursäkta.

Paitan är i storlek 110, och ännu lite stor men blev mycket omtyckt och for direkt i användning.
K:s byxor är i storlek 80 (eget mönster), och sitter riktigt bra.

Inga kommentarer: