30 januari, 2013

Tunika och leggings

Började med den här tunikan nångång på sommaren men den blev liggande halvfärdig ända tills nyligen. Driven att fortsätta med den fick jag då jag sålde resten av tygbiten och såg hur fin tröja Piia gjorde av tyget. Så nu ska jag bara sätta sista finishen på rosetten och så är helheten klar. Rosetten är löstagbar.
 Så här ser tunikan ut på baksidan.
 

Det här fina jerseyt som efterliknar ett stickmönster köpte jag från Ikasyr. Såg genast ett par leggingsar till mig i tyget. Materialet är ljuvligt mjukt och sammetslent.
PS. På bilden syns också den förkortade Blingo-tunikan. Bilden är lite överexponerad. Tyget är inte sådär ljust i verkligheten.

3 kommentarer:

Maria sa...

Wow, gillar verkligen leggingsen!! :) Passar superbra med cable-knit till dem!

Anette/Mosastuff sa...

Fin Ide med leggings i detta tyg:)

Simone sa...

Javisst! De har blivit mina favoritleggingsar för tillfället =) Kvaliteten är helt underbar!