03 juni, 2013

Bockar och troll

Jag brukar inte falla för Liandlos tyger eftersom jag tycker de har så små detaljer och det "händer så mycket" på tyget.
Men då jag såg det nya tyget med motiv från bockarna bruse kände jag att det här tyget behövde inhandlas. 0,5m tyg införskaffades från Royal-tuote.

Och det räckte till en T-shirt till K och sommarshorts till V.
Till all lycka blev de stora favoriter!!
Till saken hör ju då att Bockarna bruse är K:s favorit nattsaga, som ska läsas varje kväll (helst flera gånger). Och fastän storasyster börjar vara urled på just den sagan, blev hon stormförtjust i shortsen.
De blommiga byxorna som blev i mått av "high-water"-byxor var ursprungligen en paita jag fyndade på loppis strax före jag for på sylan. Utnyttjade den färdigt vikta kanten vid buntarna och behöde således bara sy 4 sömmar för att få byxan klar.
Gillar starkt det blommiga mönstret och tycker att det känns ganska okej att ha fixat fram ett par sommarbyxor för en summa om 0,50€ (+resårbiten). De randiga shortsen tar vi en titt på i ett annat inlägg.

Inga kommentarer: