22 juni, 2013

Ett annat evighetsprojekt

avslutat. Den här började jag på för ett år sen, och så har den legat i en påse ända tills idag då jag drog fram tygbitarna och sydde fast de resterande sömmarna. Det tog ca 10 minuter.
Tänkte att det kunde vara smart att fixa klart vagnen då man än har nån som är i den åldern att vagn kanske ännu behövs.
Vagnen är H:s gamla som han hade som barn. Tyvärr har hjulen torkat bort med åren. Nu har vi satt in hjul från en annan vagn. Men de är för stora vilket gör att bromsen hela tiden är på. Vilket i sin tur leder till att man inte kan skuffa vagnen.

Är det nån av er som har ett par gamla hjul överlopps, eller vet var man kan få tag på såna? De kunde kanske vara där kring en 18cm höga.
Eftersom jag ändå höll på med UFO-högen (unfinished objekts) tog jag tag i en halvfärdig jerseytunika som jag inte ville ha, och klippte som hastigast ut byxor till V. De for direkt till användning hos nya glada ägaren.

Inga kommentarer: