04 juni, 2013

Body och shorts

Det här "natipyjamas" tyget är en ganska slattrig interlocktirkå, som jag köpt för länge sen vid den lokala tygbutiken.
Perfekt för en tunn sommarbody med långa ärmar som skyddar mot solen. På bilden hade jag inte än fått intryckt knäppen, men nu är de på plats. Mönstret är Kisuli från OB 6/2012.
Natipyjamastyget lämpar sig även utmärkt för shorts som tösen kan kräla i sanden/gräset/myllan/på trampolinen med. Gjorda för att smutsas ner med andra ord.
 

På sylan hann jag även sy varsin pipo till flickorna. De är av enkel trikå och således tunna och behagliga på sommarkvällar. Har inte tidigare stött på grått molntyg och jag tyckte det var så fint att jag var tvungen att ta med mig hem en liten bit. Tyget hittade jag på Palatupa i Kokkola.

Jag tog måtten på flickornas huvudomkrets och ritade upp mönster på basen av det. Men onödigt lösa blev de, förminskade tydligen inte tillräckligt. Tja, får väl tänka som så att de kan användas i flera år. Huvudsaken är att flickorna gillar dem.

Inga kommentarer: