04 november, 2012

mönster prövningarna

fortsätter. Den här molnmössan i velour med merinointerlock till foder blev en riktigt fräsch kombination till färgen.
Tyvärr blev den för liten för V och för stor för K. Dessutom är den snäppet för hög i pannan. Skulle dock kunna fungera för använding i vagnen. Men jag kommer nog att sätta vidare den.
Balaklavan hamnade alltså än en gång under operation och retuscherades till detta. Nu börjar den se ut som jag vill. Den sitter riktigt bra på V:s huvud (ho 51cm) och stiger inte upp i nacken.
Jag sydde in en liten bit reflextyg uppe på huvan. Denna har också kombinationen velour och merinointerlock. Ska ta och minska mönstret så jag får sy upp en passlig till K med en huvudomkrets på 47cm.
Ville själv också testa hur merinointerlock känns som foder. Och det är faktiskt superskönt. Här har jag kombinationen merino + fleece + interlock. Varmt och skönt för öronen.
Dessa mysiga molnbyxor är (mammas) favoriter för tillfället. Mönstret är mitt eget, och nu sitter byxorna alldeles ypperligt bra!
Långa muddar förlänger användningstiden.

Inga kommentarer: