05 november, 2012

Taikametsä

heter det här stretchfrottéet som är specialtillverkat av och åt intresserade i facebookgruppen Ompeluelämää. Två meter köpte jag, och här är det första som jag sytt upp av tyget.
Satte in en riktigt mörkblå resår för att skapa lite kontrast. Mönstret till halarbyxan har jag fått av en syjuntis och är i ca storlek 80.
Har skaffat mig KAM-knäppen och har gått och blivit riktigt förtjust!! De här är ju mycket finare än Pryms metallringsknäppen. Köpte en startkit med tio olika färgers knäppen och tång med tillbehör. Blev faktiskt så frälst så jag lite leker med tanken på att ta in KAM-knäppen till SoMines sortiment. Men det är nu ännu bara en tanke.
Här sitter lillen i sina nya byxor. De är nog ännu redigt för stora, men man får ta i beaktande att K ännu är storlek 74 och byxorna större.
Tycker även att armhålan är onödigt stor, borde kanske ha spänt resårbandet mer då jag sydde. Av nån orsak har jag bara en minnesbild av att man inte ska spänna resåren när man syr sånahär? Men kanske jag missminner mig?
Modellen bakifrån.

2 kommentarer:

Yomm sa...

Ai että kun ihana! Nyt mä tiedän mitä teen mun loppupalalla jota oon jemmannut! :)

Simone sa...

Juu, näistä tuli kyllä kivat! Pitää vielä odottaa että käyttäjä hitusen kasvaa niin istuu paremmin =)