29 januari, 2012

En annans skräp...

For en sväng igen till omatori. Där finns helt sjuuuukt mycket saker. Ganska sjabbigt ställe är det ju nog, men ack så fina fynd man kan göra där! Dessutom finns där helt otroligt mycket svenska barnböcker. Har utan att ljuga säkert hämtat hem åtminstone 30-40st härliga barnböcker under det senaste året. Och ingen har jag betalat mer än 2-3€ för.


Idag hittade jag allt detta för en dryg tjugolapp. Den rödrandiga muggen är av samma tillverkare i västra tyskland som den röda servicen jag nyss köpte!! Hittade två fina termosar, varav den ena var helt oanvänd med instuktionslappen inuti (också den tillverkad i västra tyskland). Så den härliga kulramen, en sådan hade vi också då jag var liten. En orange sarvis-skål för 0,20€ och en mulle mullvad bok med 5st samlade berättelser. Gud, vilka minnen! Boken är förövrigt printad i Tjeckoslovakien 1976.

 Gjorde ett fint kap, och haffade en hel drös gamla oanvända knappar för några euro.

 Och så till provbilderna som jag lovade igår.
Får nog ännu ta lite och justera mönstret så vi får det lite lösare kring låren, och eventuellt minskat på rump-rundeln en aning.
Harmar mig lite då jag justerade overlockens trådar och inte gjorde en testkörning utan surrade på direkt. Hoxade sen att en av trådarna var lite onödigt lös, så sömmen syns ganska bra på räta sidan.

 Men K verkar ju trivas i byxorna i alla fall.

Inga kommentarer: