04 januari, 2012

Förberedelser inför imorgon

Jepp, imorgon blir det SY-LAN för hela slanten. Syjuntan tar sitt pick och pack och förbereder sig för ett sy-marathon med start kl 18 imorgon. Några timmars sömn, frukost på hotell Astor och så fortsätter sybusinessen ända till kl 17 nästa dag! Wohoo, kan inte vänta! Iofs kommer jag hem till natten, lillin måste ju få äta också. Men direkt på morgonen rusar jag till frukosten för att sedan få fortsätta med mina projekt. I något skede antar jag att K får komma med och närvara resten av sy-lan. Men gud vad mycket tavara man behöver mede sig, och lönar sig att fundera igenom vad man tänker göra så man har med allt nödvändigt material.

Oj, vad det ska bli skönt att få sy igen. Förra veckan var vi ju bortresta, så hade ingen chans att sy något. Och den här veckan har jag varit som en zombie pga av sömnbrist och en mycket aktiv 3-åring och en 3 månader gammal baby som börjat sova mindre om dagarna.

V frågar redan när hon får fara tillbaka till dagis. Något understimulerad kanske den senaste tiden?

Inga kommentarer: