27 januari, 2012

Mer burkar

Okej... nu har det hänt något med mig. Kanske lite sådär försiktigt till en början, men nu har det blommat ut på riktigt. Jag är så förtjust i retro och inspireras mycket av fina saker och kläder från 70-talet. Också min inredningssmak har ändrats. Men det är väl bara bra. Nu ett litet test:

 Är det nån som kan gissa vad detta är? Svar fås längre ner i inlägget.
 
 
 Nappade med mig lite plåtburkar från Omatori. Vissa är gamla, andra är riktigt nya.
Burkarna får tills vidare tråmas i köket. Kommer senare antagligen att använda några till olika sybehör.

Och svaret på frågan tidigare är: en köksvåg! Den här är jag nog helt superglad att jag hittade! Fungerar perfekt och är pålitlig (man flyttar manuellt plastskärmen så att mätaren visar på 0 i början). 
   
Dessutom är den huisit fin, och jag har mycket nytta av den då jag säljer vidare tygrester /annat krafs och behöver veta postkostnaderna.
Dessutom kostade den bara 1€. Det ni!

Och så denna:
Se vilken förtjusande kaffeservis jag ropade in via ett nätloppis.
I bottnet står det Waechterbach - W. Germany. Gamla godingar med andra ord =)

Oj oj, man kan inte annat än sucka av glädje.

Inga kommentarer: