27 januari, 2012

Retromeininki

Detta ska jag ägna min närmaste sytid till. Har klippt ut ett par leggings i svart velour. Får se vad det blir, är ett oprövat mönster för mig. Har också klippt ett par fotisar till K, som snart måste sys ihop så hon ännu hinner använda dem.
Mitt stora kommande syprojekt ska jag först testa i ett randigt lakan.
  
Kommer alltså att sy en vårjacka till mig

Och detta är tyget jag kommer att använda. Tampellas cook collection tyg från 70-talet, som är oanvänt och direkt från tygpacken! Nu får vi bara hoppas att tyget faktiskt räcker till, vilket det borde göra. Och så måste jag ännu skaffa tikkivuorikangas till fodret. Kunde också bara ta ett lakan som foder, men vill få lite mer stadga, så tror att tikkivuori (vad heter det på svenska?) passar bättre.


Inga kommentarer: