30 januari, 2012

Harmar mig

så oerhört mycket över att jag hittade en riktigt retro, fin, så gott som oanvänd sopptermos för 0,50€ (!) och när jag öppnade bottnet för att kolla hur det såg ut där, flög glaskupan ut (som håller maten varm) och krasades i tusen bitar på golvet. Fick ta termosen gratis hem, och har nu diskat ur den. Men vet nu inte riktigt vad jag ska göra med den. Får väl hoppas att jag hittar nån annan billig termos (tex. en ful en) som jag kan ta glaskupan från.

Nå som plåster på såret hittade jag en fin retro spegel som jag antar är tillverkad av mäkisen kuvastin fastän jag inte hittar något märke i bottnet.

Det är inte en såndär stor väggspegel (som jag förövrigt letar efter) utan en handspegel. Den har tappat en bit av plasten vid ett av kronbladen, och den var helt löjligt billig. Har blivit erbjuden över tjugofaldigt mer än vad jag betalade för den, men tror jag inte vill sälja den, åtminstone ännu.

Inga kommentarer: