19 januari, 2012

Ofrivillig paus

är just det vad jag haft den senaste veckan. Har alltså inte hunnit med något, speciellt i syväg. Har ännu osytt de haalaren jag klippte upp för två veckor sen på syjuntan. Och en massa annat på hälft känns det som. Ett par velourbyxor, som bara skulle tuunas litegrann (sätta in fickor) blev till ett megasprättarprojekt som tog upp en hel jävla massa tid. Nå nu är de i användning.

 Sorry för den usla bildkvaliteten, men skönsköna velourbyxor handlar det om ivarjefall.

Var en sväng till Fyndis och hittade några fina saker.
Riktigt nice dynöverdrag (5st)
Lite lakan och tyger. Den gula uppe till höger verkar vara något vintagetyg. Härligt mjukt är det! Och så är jag ju tydligen lite svag för ränder...
Ett gammalt bordspel (för 1€)
Och sen ett sånt här nyckelskåp i trä. Inuti finns fem spikar för nycklar. Vet nån varifrån den här kommer? Eller vem som tillverkat den? Ser bekant ut från barndomen, men kan inte sätta ihop två och två. Mycket fin fast lite sliten. (Och jag som i vanliga fall undviker blått är lite förvånad att denna kom med mig hem) Fast för 1€ så är den nog välkommen.

Nu måst jag väcka K. Ska iväg till frissan, sen och hämta ett par begagnade skridskor till V och sen ännu ett varv via vårt loppisbord för att lite städa upp det och hoppas att det varit bra åtgång.

Inga kommentarer: